mandag den 16. april 2012

Gammelt "guld"

Midt i min oprydning af det gamle skab i soveværelset, fandt jeg en pose med gammelt sengelinned. Den havde jeg helt glemt.
Nu er det blevet vasket, for det var grimt, gammelt og gult at se på.
Så nu er det næsten som "nyt" igen. Det mangler bare en overhaling af et strygejern :O)




Der er 3 lagner, 3 dynebetræk og 12 hovedpudebetræk. Det er gamle sager. De nyeste er fra min mormor, hvor hendes initialer er på, og hun var født i 1900. Så flere af dem er over 100 år gamle.

Noget af det kunne blive til fine duge, men hvad kan man ellers lave af det? Efter som der ikke er mølhuller mm i stoffet, er det synd bare at smide det ud. 
Gode forslag modtages meget gerne.

God mandag aften.

10 kommentarer:

  1. Ja, jeg synes bestemt også det er guld! Jeg har dog ikke nogen gode ideer til brugen af det men det kommer nok en dag, så du skal da gemme det.

    SvarSlet
  2. Nej hvor skøne ting at eje. Det er fantastisk at røre ved så gamle ting og tænke på hvilket stort arbejde der er lagt i det.
    Sommerkjoler til en lille pige ville være fint men ellers prøv at se her http://ainascharm.blogspot.com/ måske du kan få nogle ideer her.

    SvarSlet
  3. Hvor er det smukt ;-)
    Hvorfor ikke bruge dem til det de i sin tid er syet til, når der nu ikke er nogen huller i.

    SvarSlet
  4. Jeg syntes det ville være synd at klippe i dem og ville også bruge dem til det de er syet til ;-D

    SvarSlet
  5. Ja, ud skal de bestemt ikke - hvor er de smukke.
    Hvordan fik du det gule af dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. De er blevet kogt med alm vaskepulver og så den grønne vanish

      Slet
    2. Jeg ville rigtig gerne bruge dem til det de er lavet til, men dynebetrækkene er kun 170 cm i længden :0(

      Slet
  6. Skønne gamle ting du her viser. Måske kunne du bruge dem til noget patchwork. Jeg kan huske at have set et eller andet sted, hvor man havde brugt sådanne gamle ting til et smukt hvidt patchworktæppe.

    SvarSlet

Jeg vil blive rigtig glad for en lille kommentar i ny og næ:0)