tirsdag den 2. februar 2010

Hæklede blomster



Fynpigen ville gerne have opskriften på de hæklede blomster, så den kommer her, hvis der er flere der lige mangler den:
Blomst:
Hækl 5 lm, der sluttes til en ring med 1 kædem.

1.omg.: Hækl 3 lm og 17 stgm rundt om ringen, idet der hæles hen over garnenden, så den hæftes. Slut med en kædem i 3. lm.

2.omg.: 1 lm, 1 fm i samme m som kædem *5 lm, spring 2 m over, 1 fm i næste m*. Gentag fra *til* 5 gange, og slut med 5 lm, spring 2 m over, 1 kædem i første fm (=6 buer)

3.omg.: 1 lm (vendem), *hækl i lm-buerne: 1 fm, 1 hstgm, 2 stgm, 1 dbstgm, 2 stgm, 1 hstgm, 1 fm* Gentag fra *til* hele omg. Slut med en kædem i vendem. Bryd garnet.

God fornøjelse.

6 kommentarer:

  1. Tak er kun et fattigt ord, så super super mange tak !! håber flere kan bruge dem *SS*
    Glæder mig til at se hvad du får ud af det flotte farver. !

    SvarSlet
  2. Det var da kun så lidt :o)
    God aften

    SvarSlet
  3. Hvor er dine hæklede blomster bare så fine. Har selv kaster mig ud i spiral-blomster, hvilket har været et ret sjovt projekt :)

    Fin blog du har herinde, glæder mig til at følge med fremover

    Mivs
    http://theresultsofprocrastination.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Hej
    Jeg ledte efter små hælkede blomster, og fandt dem 1000 tak for det. KH lissy
    www.123hjemmeside.dk/lissy-hanne

    SvarSlet
  5. Hvor er det et fint lille mønster, jeg vil starte med et stort sjal i denne fine blomst, Tak

    SvarSlet
  6. Tusinde tak for din super nemme opskrift på blomsterne. Jeg har øvet mig på dem siden igår aftes. Jeg har brugt 2 i forskellige størrelser med en perle i midten, til et hul jeg har fået i min nye hvide tunika. Det ser så flot ud. :)

    SvarSlet

Jeg vil blive rigtig glad for en lille kommentar i ny og næ:0)