mandag den 2. marts 2020

Klar til en ny start :0)

Tænk at det er næsten på dato (+ en halv måned 😉) er hele 3 år siden, at jeg sidst skrev et indlæg her på min blog. Den gang var den mit hjertebarn, så det vil jeg prøve om den kan blive det igen.
Der er løbet meget vand i havet på de 3 år.

Lige nu går jeg sygemeldt med stress/svære belastningssymptomer. I dag er det 3 måneder siden jeg meldte mig syg. Min psykolog forslog mig at skrive mig ud af det, så tankemylderet inde i mit hoved kunne komme ud.

Når jeg tog de forskellige stress-tests, var alle resultater: Kontakt din læge straks 🥴😝 (frit oversat)  Jeg har det nok som alle andre, der er endt i det mareridt, det faktisk er. Den første tid var helt forfærdelig. Kunne ikke en gang klare en tur ned i den lokale brugs uden benene sitrede under mig. Det kan jeg dog nu, men helst ikke alene. Alt var galt i starten..... let til gråd, ondt over alt, angst, dårlig søvn, hukommelsesbesvær, koncentrationsbesvær, kreativitet forsvandt osv. Det sidste var noget møg, for det er jo lige som det der er mit arbejde som dekoratør. Det eneste kreative, som jeg har haft glæde af fra start af, var/er mit strikketøj.

Nu 3 måneder efter døjer jeg stadig med hukommelse og koncentrationsbesvær. Jeg kan gå helt i sort bare at skulle skrive en huskeseddel. For 14 dage siden skulle jeg til en samtale om et mindfulness hold, som jeg er blevet meldt til gennem jobcentret. Det var første gang at jeg tog afsted i bilen helt alene.  På vejen kunne jeg pludselig ikke huske, hvor jeg skulle hen, og hvem jeg skulle snakke med 🙈. Kom dog hurtigt i tanke om det. Det var en temmelig skidt oplevelse. Tingene bliver ikke bedre af ALLE de samtaler og møder man skal til, når man er sygemeldt. Det er MEGET stressende og krævende at være syg 😢.

Nok om alt det dårlige, der er lige nu. Der er også meget at glæde sig over. Jeg skal lige om snart være mormor igen. Denne gang til en lille dreng. Termin den 10.3, så det sker snart.
Derfor har strikkepindene også glødet og det ene stykke babytøj efter det andet er hoppet af pindene.

Maven er ved at være stor,

Der er også blevet strikket til den store guldklump, som nu er blevet 6 år og er begyndt i 0.klasse.




Nok for nu og rigtig god aften 🌸🌸

6 kommentarer:

  1. Det er da trist at høre, stress er noget skidt, men det lyder trods alt som om det går fremad! Man kan nogen gange godt undre sig over hvad det er vi har så travlt med, så vi vil risikere vores helbred for det!? Rigtig god bedring til dig og hyggeligt at se dig igen på bloggen :)

    SvarSlet
  2. Jeg blir glad hver gang en tidligere blogger starter opp igjen. Velkommen 😁

    SvarSlet
  3. Jeg husker at jeg læste med hos dig tidligere, så velkommen igen. Stress er noget skidt, men jeg håber du er på vej opad igen.
    Fine sager du har lavet til dine børnebørn.
    Hilsen Ulla

    SvarSlet

Jeg vil blive rigtig glad for en lille kommentar i ny og næ:0)