søndag den 27. februar 2011

Karklude - projekt

I mangel på et nyt fjernsyns strikkeri, har jeg kastet mig over karklude.
Jeg har så meget bomuldsgarn liggende, så nu er jeg altså igang.


Opskriften er flg.:

Slå 64 masker op på pind nr 3 med alm bomuldsgarn
Strik 4 pinde ret.
Strik efter diagrammet. De 4 yderste i begge sider strikkes ret på alle pinde.

.
X er lig med vrang på retten og ret på vrangen
Firkant er lig med ret på retten og vrang på vrangen.

Gentag til der er ca 22 "firkanter" i højden.
Slut med 4 pinde ret. Luk af.

Man kunne evt lave en musetakkekant uden om til sidst.

God fornøjelse!

8 kommentarer:

  1. Skønne farver, og så er det jo altid dejligt at bruge lidt fra lageret.

    SvarSlet
  2. Kjempefine kluter. Slike får man aldri nok av:)

    SvarSlet
  3. ja de ser fine ud, skulle efter sigende også være ret effektive i et køkken :-)

    SvarSlet
  4. Jeg har lavet små gæste håndklæder med samme mønster. Jeg synes de er skønne; men resten af familien deler ikke min fascination - måske de synes jeg er gammeldags. Jeg synes bare det er totalt overskuds-tjekket-agtigt også at tage fat på hverdagens brugsting. Skøn tv-strikning.

    SvarSlet
  5. Hej Randi
    Hvor er de lækre og disse farver. Jeg har lige købt nogle til en veninde fra bønnespiren.. en lækker butik.. men hvorfor ikke bare selv lave dem?
    God aften.
    MVH Jette

    SvarSlet
  6. Hej Randi
    Jeg er ny i denne blog verden, men har til stor fryd opdaget din,en dag da jeg ledte efter hæklede blomster. Jeg har nu haft glæde af dine blomster, betrækene til glas og som det sidste også kludene. Men da jeg havde strikket en tre fire stykker kom jeg til at kede mig, og kom i tanke om at variere, ved at skubbe mønsteret en maske til venstre hver 4. Omgang. Det ligner med er anderledes at lave. Tak for god inspiration og underholdning.
    Vh Tina

    SvarSlet

Jeg vil blive rigtig glad for en lille kommentar i ny og næ:0)